Andrea Hansson
Follow your heart wherever it may lead you

3 dagar kvar

Igår fick vi som sagt byta hotell, vi hamnade på ett hotell några hundra meter bort. Det är lite större, fler i vår ålder men inte alls lika mysigt och bra service som det första som vi var på, men det funkar. Igår vad vi på en liten utflykt till ett gammalt spa här i stan, superfint ställe! Förutom det tog vi det mest lugnt. Första halvan av idag var lugn med med ett par timmar i solen och sen en tur till gamla stan.

Vi har hunnit med att se det allra mesta som finns att se här i närheten nu så resterande tid här planerar vi att bara ta det lugnt, äta gott och bättra på brännan en aning. Tre dagar har vi kvar här i värmen, riktigt skönt att bara kunna släppa alla krav och måsten och bara vara.

Dagsutflykt på g

Lätt godaste shoten ever!

Vi vaknade för en stund sen och har precis fått i oss lite frukost. Ska packa ihop våra grejer, checka ut från hotellet och ge oss ut på en liten dagstur på ön. När vi kommer tillbaks väntar ett nytt hotell någon kilometer bort. Sol och bad lär det bli också. Måste säga att jag är lite imponerad av min kropp, vi är inne på dag fyra här och jag har varken bränt mig eller behövt söka upp apotek (jag + solresa/flygresa = megaförkylning och kräftröd hud)!

Imorgon blir det nytt hotell

Idag har vi verkligen bara tagit det lugnt och njutit av lugnet och ledigheten. Det har blivit många timmar vid poolen och till kvällen ett par goda drinkar på en lokal pub. Imorgon åker vi på en liten utflykt och sen byter vi hotell till ett som ligger något kilometer bort. Det ska tydligen vara bra så vi blir nog minst lika nöjda som vi är här.

Nu är det snart dags att dejta kudden så att jag är full av energi imorgon. Dagen har varit toppen och jag hoppas på en minst lika bra morgondag.

En dag vid poolen

Vi har hittills spenderat hela dagen vid poolen här på hotellet. Är inne och vilar huden ett tag nu, har bestämt mig för att inte bränna mig i år och än så länge så har jag lyckats riktigt bra. Ikväll var det en grekisk afton som var planerad men fick precis veta att det var för få anmälda så det blev inställd. Lite tråkigt, hade sett fram emot massa grekisk mat, dricka och dans. Sitter och funderar på vad vi ska hita på istället, det kanske får bli en sväng till gamla stan ikväll igen istället.

Sol, bad och shopping

Ikväll har vi spenderat några timmar i gamla stan, riktigt mysigt med shopping, gott att dricka och lite att äta. Det är så himla härlig stämning där, om man bortser från alla alldeles för envisa försäljare. Hittade lite finfina smycken som kanske får följa med mig hem nästa vända dit. Kände att jag inte vill shoppa alldeles för mycket innan jag sett vad som finns överallt.
Innan vi tog oss ner till stan spenderade vi några timmar på stranden med sol och bad i havet, riktigt härligt. Imorgon är det avkoppling på dagen och en grekisk kväll senare som väntar.

Upptäcktsfärd på ön

Efter en skön natts sömn känner jag mig redo för att utforska lite mer här på ön. Det blir först ett infomöte sa att vi får veta allt det där som man borde göra när man är här, sen ger vi oss ut på stan för en upptäcktsfärd. Lite sol och bad tror jag allt att dagen bjuder på också.

Rhodos - 26/6

En del av vår mysiga innergård på hotellet

Efter en lång natt med alldeles för lite sömn kom vi äntligen fram till värmen, behöver jag säga att det var ganska underbart? Eftersom det blev en sista minuten med ospecificerat boende så hade vi ingen aning om vart vi skulle hamna men det blev ett riktigt mysigt hotell med ca 350m till havet och 5km till centrum, helt okej tycker jag! Nu håller vi tummarna för att vi blir kvar här också.

Idag har vi mest tagit det lugnt, varit och kollat in området runt hotellet, stranden och annat som kan vara bra att ha koll på. Det blir en tidig kväll för att ladda batterierna inför resten av veckan. Imorgon åker vi in till centrum och utforskar lite där, stranden tror jag allt att vi kommer hamna på en stund med.

Nästa: Rhodos

Nu drar jag till värmen!

En semestervecka med garanterad sol.

Jag känner mig lite galen just nu, jag känner att Johannes är lite galen just nu. Vi satt och kollade på lite resor, sista minuten så klart eftersom jag inte har så lång semester. Det slutade med att vi bokade en resa och sitter på flyget om fem timmar. Det blir en veckas avkoppling på Rhodos med sol, bad och god mat. Jag vet inte alls hur det är med internet och så där så det kan hända att det blir tomt här en vecka, men finns det internet så kommer det nog ett par uppdateringar under tiden.

Midsommarafton

Midsommarafton spenderades med trevligt sällskap och god mat. Dagen började med att jag fixade en jordgubbsårta innan vi skulle iväg till moster och fira lite med släkt och familj. När vi kände oss lite lagom mätta efter många timmars ätande åkte vi hem till Jönköping där vi plockade uupp Tobbe som vi spenderade resten av kvällen med. En liten avstickare till Sarah blev det också där det bland annat spelades kubb och så där.

Trevlig midsommar!

Sitter hemma och känner mig nöjd med dagens insats så så här långt, har hunnit med massa här hemma. Bland annat så har jag gjort en jordgubbstårta som ska med till midsommarfirandet, snacka om att jag jag är sugen på att hugga in på den nu på en gång!

Till kvällen vet jag faktiskt inte riktigt vad som händer ännu, men det är väl sånt man märker.. Passar på att önska er alla en trevlig midsommar ifall jag inte tittar in här mer idag!

Välkommen härliga semester!

Det känns riktigt underbart att äntligen kunna säga att jag har semester! Det blir som sagt bara två veckor, men det är två välbehövda veckors ledighet! Jag ska njuta så mycket det bara går. Ledigheten börjar med midsommarfirande imorgon och sen får vi helt enkelt se vad som händer, för en gångs skull så har jag faktiskt inget alls planerat.

15 timmar

15 timmar, 15 timmar på jobbet innan jag är fri i hela sjutton dagar. Det är nog min kortaste sommarledighet någonsin, och den mest behövda. Jag är verkligen helt slut, jag behöver få ladda batterierna och bli lite taggad igen. Just nu vill jag mest bara åka hem och spendera min tid med god mat, grillning, sol, bad uteserveringar och allt annat som hör sommaren till.

Igår blev det mat på Kock & Bar med Johannes, det var välbehövligt och supergott. Förresten så firade vi tre år tillsammans i helgen, shit vad tiden går fort! Tre händelserika och trevliga år har det varit! Ikväll blir det först fotboll och sen åker vi till Forserum för att vara kattvakt medans familjen är i Stockholm.

Slut på energi

3-års blommor från Johannes :)

Det märks verkligen att det är semester snart, går på sparlågorna och skulle helst av allt bara lägga mig och sova i en vecka eller två. Att inte kunna sova ordentligt på nätterna tar på krafterna kan jag lova! Att se de här finfina blommorna när jag kommer ut i köket ger åtminstone lite extra energi.

Fyra dagar kvar

I princip hela söndagen spenderades i soffan, med datorn i knät eller framför serier. Lyckades nog somna ett par gånger också. Idag är jag sjukt trött igen, och förkyld. Det är verkligen en envis förkylning jag åkt på, snart en månad och jag både hostar och har ont i halsen fortfarande. Håller tummarna för att det går över under veckan, för sen har jag ju faktiskt min enda ledighet under sommaren. Även om vädret inte ser helt lovande ut så skulle det ju vara trevligt att vara frisk.

Inflyttningsfest och sånt

Gårdagen var ungefär lika händelserik som fredagen, det var verkligen något på gång precis hela tiden. Bland annat så var vi och tittade förbi på Dreamhack en stund och träffade massa trevligt folk som man inte träffar mycket mer än på just Dreamhack. Kände lite att nu när vi ändå bor typ en kilometer från Elmia så är det klart vi ska titta förbi och säga hej.

Till kvällen var det inflyttningsfest hos Nina som var planerat, jag hade inte träffat henne på säkert fyra år så det var så klart jätte roligt. Det blev en trevlig kväll med trevligt folk och lite gott att dricka, en helt klart lyckad både dag och kväll. Idag blir det nog ganska lugnt, Johannes är lite lagom bakis och jag sov inte mycket inatt så jag är ganska seg jag också. Massa film och god mat känns helt rätt just nu.

Grattis underbara systrar!

Jessica, Kentsson och Nina. Lite kul att han varit klassföreståndare till oss alla tre :)

Igår var det verkligen full rulle hela dagen, inte en lugn sekund. Precis som jag vill ha det med andra ord! Dagen bösjade med en halvdag på jobbet för att sedan hoppa på tåget mot forserum där Nina och Jessica hade sin skolavslutning. Ingen mer skolplikt för dom nu inte... Grattis systrar, och bra jobbat! Det blev god mat och jordgubbstårta och sånt där hemma, supertrevligt! Mamma var gullig och skjutsade hem mig till Jönköping sen och jag tog mig upp till Österrängen och spenderade kvällen med Tobbe medans Johannes var på after work med jobbet. Dagen var verkligen toppen, tack alla!

Jobb och shopping

Jag tror minsann att jag tycker om torsdagar, det känns som att helgen är riktigt nära nu och det är ju en känsla som jag tycker om! Jag ska kämpa mig igenom ännu en lite extra lång dag på jobbet och förhoppningsvis belöna mig med lite shopping på stan efteråt. Jag var uppe på A6 igår men allt jag hade tittat ut och skulle köpa var slut, det är ju himla typiskt så jag hoppas på bättre lycka idag.

Snart är halva veckan förbi

Snart är halva veckan förbi igen, behöver jag ens säga att det känns underbart? Jag kommer förmodligen vara helt slut efter denna veckan, lite sömn, dåligt med mat och alldeles för mycket jobb brukar resultera i att min energinivå är en aning låg. Något som är skönt är att på fredag blir det bara en halvdag på jobbet, Nina och Jessica har skolavslutning som jag lovade att gå på då.

Idag blir det nog en snabbis på A6 igen, shoppingsuget vill inte riktigt försvinna och då är det väl bara att lösa det lite tillfälligt och gå ut och hitta mig lite nytt fint till garderoben.

Tisdag 14 juni

Matchen igår var inte något att ha alls, ibland förstår jag verkligen inte vad folk gör på planen... Håller tummarna för att det vänder snart annars lär jag ju tröttna ganska snart. Förutom det så var det en ganska lugn dag igår. När jag kom hem blev det tv-serier och lite gott att äta, precis vad jag behövde! Det blir ett par timmar extra på jobbet idag också i hopp om att hinna med allt som ska göras och komma i fas igen till semestern.

Nu blir det fotboll

Det blev en stund extra på jobbet idag för att sedan komma hem och stressduscha och göra mig iordning lite. Nu ger jag mig alldeles strax iväg på fotboll, tycker allt att de tär ett tag sen nu... Ska nog förbi Ica först också och köpa med mig lite godis eller något, känner att det börjar kurra lite i magen. Jag kan ju inte riskera att bli hungrig, eller hur mamma? Haha, nej men något ska jag nog hinna få i mig innan jag går.

Två veckor kvar

Gårdagens outfit.

Åhh, nu är det bara två veckor kvar tills jag har semester! Jag kommer bara ha två veckor i år men det kommer vara två välbehövda veckor semester, jag ser fram emot det som bara den! De närmsta två veckorna kommer bli hektiska med mycket övertid vilket förmodligen resulterar i alldeles för lite sömn och en något lättirriterad Andrea, men när jag ser lite längre fram och kan drömma mig bort till ledigheten så känns det helt okej ändå.

Tandoori Palace

Efter ett par timmar på A6 idag började jag fixa med garderoberna här hemma, det kändes lite lagom underbart att få en hel garderob till att använda! Nu är det finfint och bra ordning igen, det är fasen inte lätt att hålla ordning på grejerna när platsen inte räcker till! Precis när jag var klar ringde mamma och sa att hon och pappa var på väg till Jönköping för att äta lite och frågade om vi var sugna på att hänga på, självklart var vi det. Det blev mat på Tandoori Palace, jag tror aldrig jag sett någon beställa så mycket som vi gjorde idag! Efter maten blev det lite kaffe, saft och umgänge här hemma hos oss innan mamma och pappa var tvungna att åka vidare igen.

Redo för dagen

Efter en härlig jordgubbsfrukost på balkongen känner jag mig redo för dagen. Ska till optikern och sen blir det allt en sväng på A6, jag lyckades förhandla till mig en garderob till så nu ska det handlas galgar så att jag får upp allt som ska hänga. Himla snäll sambo jag har måste jag säga! Kanske något extra att fylla garderoben med också när jag ändå är igång, jag måste ju se till att utnyttja utrymmet jag har nu!

Shopping och jordgubbar

Jag har haft världens shoppingsug ett tag nu och idag var inget undantag. Det blev en stund på A6 och för en gångs skull så fick jag med mig lite hem, två blusar och en kofta blev det. De kommer passa perfekt till sommarens festligheter! Ska snart avnjuta lite jordgubbar och njuta av ledigheten, det tycker jag att jag förtjänar!

Fredag, underbara fredag!

Varje fredagmorgon vaknar jag med ett leende, tänk att det kan vara så skönt att veta att efter dagens insats på jobbet är det helg. Tänk att två små lediga dagar kan vara så uppskattat... Jag hoppas att jag någon gång hittar ett jobb som jag tycker lika mycket om som pappa gör om sitt, tänk att ha det som centrumtiden igen. Då längtade jag efter helgerna för att jag skulle jobba, inte tvärt om. Det är inte alls så att jag inte tycker om jobbet jag har nu, men det är ju ändå så att det är sjukt underbart när helgen börjar närma sig.

Igår satt jag och funderade lite på vad jag skulle jobba med om jag fick välja precis vilket jobb som helst men kom faktiskt inte på vad det perfekta jobbet för mig skulle vara. Hur som helst så sitter jag här och njuter av vetskapen att om nio timmar tar jag helg. Välkommen fredag, underbara fredag!

Torsdag

Jag sitter här och njuter av att det bara är två dagar kvar till helg, det känns ju faktiskt ganska underbart! Funderar på vad jag ska hitta på idag, jag funderar på en lugn dag, bara vila upp mig och göra en sista ansträngning att bli helt frisk igen. Är riktigt sugen på en långpromenad men jag får nog hoppa över det med tanke på hur halsen blev sist. Typiskt...

Dags att fixa körkortet

Jag har precis varit ute på en provtur med mamma på hennes nya hoj, riktigt skön och tydligen riktigt lättkörd också. Den kommer bli perfekt för mig att övningsköra på! Nu väntar jag bara på att få hem alla papper sen är det jag som lär mig att köra och fixar körkortet innan sommaren är slut!

Och nu tog tålamodet slut

Igår hade jag inte det minsta ont i halsen längre så jag gav mig ut på en promenad, snacka om att jag har fått ångra det under natten och garanterat kommer få ångra det under dagen också. Jag har så fruktansvärt ont igen, har vaknat massa gånger under natten och nu sitter jag här och har problem att få i mig frukosten... Nu tycker jag faktiskt att det får släppa så att jag kan ta mig ut och göra precis vad jag vill.

Sol och umgänge med familjen

När det slutat blåsa så jäkla mycket igår och den riktiga värmen visade sig blev det en stund på stranden, jag var till och med i Vättern lite halvt (sjukt kallt!). Till kvällen blev det mat och umgänge med familjen, lika trevligt som alltid!

Nu sitter jag här hemma och laddar upp mentalt inför ännu en vecka på jobbet. Förutom jobb är det himla lite planerat till veckan, det känns lite som att det kommer bli en hyfsat lugn vecka. Skönt!

Underbara ledighet

Att vara ledig en extra dag var ju inte helt fel, det var precis vad jag behövde! Just nu sitter vi hemma och är lite lagom rastlösa, synd att det blåser så kallt idag annars skulle jag ta mig ner till stranden och spendera lite tid där. Som nödlösning funkar ju alltid lite shopping för mig, men jag har en känsla av att jag är den enda här som känner så. Grilla är jag sugen på med, det kanske får bli lösningen helt enkelt.

Idag ska jag bara njuta

Efter en stund på stranden igår blev det en kväll med Tobbe, Jmmy och Johannes, mycket trevligt! När vi kände oss lite lagom hungriga och hade samlat lite extra energi avslutades kvällen med pizza i stan (!) (ja för er som inte vet så äter jag i princip aldrig pizza).

Idag tror jag allt att det blir en sväng till A6 och förhoppningsvis lite shopping, en stund på stranden och sen bara njuta av sommarvädret.

Sommar ♥

Åh vilken underbar dag det är! Sol, värme, stranden och snart blir det ett par cider och trevligt umgänge resten av kvällen. Att kunna gå ut utan att ha några varma kläder med sig är ju faktiskt riktigt härligt, jag totalt älskar att sommarvärmen är här!

En varm försommarkväll

Med en cider i handen en fredag innan långhelg trivs jag lite extra bra på balkongen. Utsikten över Vättern känns helt rätt nu på sommaren, det förgyller verkligen alla kvällar på balkongen! jag börjar bli sugen på sommarens alla uteserveringar med trevligt sällskap. Ikväll blir det nog lugnt men imorgon kanske jag lyckas dra med mig någon trevlig människa. Förkylningen börjar förresten ge sig så jag känner mig fit for fight igen, underbart!

Ut på jeansjakt

Här har det varit himla dålig uppdatering nu, mitt sug för bloggen lite halvt försvann över en dag så där. Sanningen är att de senaste dagarna har jag inte gjort så mycket annat än legat hemma och hostat, har åkt på en superförkylning eller något. Sova på nätterna är svårare än någonsin och halsen gör ont som bara den. Jag tror minsann att det sakta men säkert börjar vända i alla fall så jag håller tummarna för att vara frisk snart.

Efter jobbet idag tänkte jag att jag ska försöka ta mig ner till stan och se om jag kan hitta ett par jeans. Provade några igår men det är verkligen inte lätt att hitta något som passar! Har alltid samma problem, är dom lagom i låren så är de suuupersmå i midjan. Håller tummarna för att grabbarna på Jc kan plocka fram något som passar idag.